Sportkledinggigant Adidas onthult vandaag de nieuwe campagne, die geheel in het teken staat van LSVV ’70-aanvaller Guus van Kessel. De markante Brabo, voormalig topscoorder van de UDI ’19/Beter Bed-combinatie, volgt als gezicht van het sportmerk een behoorlijke waslijst aan vergelijkbare goden op: onder meer David Beckham, Zinédine Zidane, Lionel Messi en – meest recent – Paul Pogba gingen ‘Ons Guuske’ voor. Adidas begon dit jaar nog met een campagne in het teken van ’s werelds duurste voetballer onder de slogan ‘Unleash Your Creativity’, maar heeft daar nu, naar aanleiding van de recente resultaten van LSVV ’70 én Van Kessel, een streep doorgezet.
Met de slogan ‘Must Be The Reason’ hoopt het merk het onderste uit de kan te halen bij jonge voetballertjes, en te inspireren tot topsportmentaliteit, dito resultaten, en fikse investeringen in Adidas-materiaal. Nieuwbakken CEO Peter Rofitör lichtte tijdens de perspresentatie (zonder Van Kessel overigens, die af liet weten in verband met de opnames van een nieuwe L’Oreal-reclamespot) zijn keuze voor de rossobianco toe met een ode aan Van Kessel’s neusje voor buitenkansjes. Daarmee struikelde de directeur onbedoeld over de nieuwe neuscrème-campagne van NIVEA, waarvan Van Kessel eveneens het nieuwe gezicht is.
Dat Van Kessel niet vies is van een snabbel, was overigens al langer bekend. Eerder dit seizoen fungeerde de kiezelharde buitenspeler al in spotjes van bouwmarkt Gamma.